Yorum Yok Emre 12 Ekim 2012 Cuma

Herkese iyi günler dilerim öncelikle arkadaşlar. Geçenlerde Türkçe dersinde öğretmen bir metin okudu. Ve bende iyi bir şekilde dinledim. O metinden şu olay anlatılıyordu:
Yazarın ağzından: Günde kitap okuyacak zaman bulamıyorum çünkü; Okuldu öğle yemeğiydi uyuma derken akşam oluyor. Akşamdan sonrada ödev yapıyorum derken saat 20:00 oluyor ondan sonrada 2 saat TV izleyip yatıyoru. Söyleyin bana kitap okuyacak zaman nasıl bulacağım ?

İşte böyle arkadaşlar. Yazar günde kitap okuyacak zaman bulamıyormuş ama biraz zeki düşünse toplam bence 1 saat 15 dakika kitap okuyabilir. Nasıl mı derseniz. Okuldaki teneffüslerde okuyabilir. Diyelim ki 5 teneffüs boyunca okursa etti 50 dakika. Daha sonra öğle yemeğinde bir eline çayını alır diğer eline de kitabı alırsa 5 dakikada oradan olsa al sana 55 dakika. Eve geldiğinde uyuyacağı zaman uykusu gelmezse 5 dakikada oradan kitap okusa tam 1 saat olur. Uyuduktan sonra ödevlerini yaptı diyelim ondan sonra TV izlerken reklam aralarında da okusa(yaklaşık olarak her reklam 5 dakika ve her dizide en az 3 tane reklam olacağına göre)15 dakika kâr etmiş olursun. Ve böylece senin ben nasıl zaman bulacağım dediğin günde toplam 1 saat 15 dakika zaman buldum.
Gelelim asıl konumuza. Bu yazımda sizlere kitap okumanın faydalarından bahsedeceğim.
1-Kitap Okuma Bir İlaçtır:
2-Kitap Okuma Hayatı Sevdirir
3-Kitap Okuma Düşünceleri Olgunlaştırır Okuma; düşünceyi besleyen, geliştiren ve çabuklaştıran ana kaynaklardan biridir.
4-Kitap Okuma Stresi Azaltır
5-Kitap Okuma Zihni Açar, Hantallıktan Kurtarır
6-Kitap Okuma Güzel Görmemizi Sağlar
7-Kitap Okuma Bizi ‘Bir Bilen” Yapar
8-Kitap Okuyanın Güvenilir Bir Çevresi Oluşur
9-Bilgi dağarcığımızı ve kelime hazinemizi zenginleştirir.
10-Anlama gücümüzü ve konuşma yeteneğimizi kuvvetlendirir.
11-Genel kültürümüzü artırır. Etkin ve etkili bir insan olmanın yollarını açar.
12-Meslek hayatımızdaki başarı düzeyimizi yükseltir.
13-Dünyaya bakış açımızı değiştirir.
14-Toplumsal ilişkilerimizin kalitesini artırır.
15-0kul hayatındaki başarıları pekiştirir,
16-Hayal gücümüzü geliştirir.
17-Okumak haz duymaya, zihnimizi süslemeye, karar verme yeteneklerimizi geliştirmeye yarar. İnsanı olgunlaştırır, erdemli kılar.


Ve sizlere şimdide ünlü kişilerin söylediği sözlere bakalım:
''Her bir kütüphane koca bir imparator gibidir''
''Her kütüphane bir hapishaneyi kapatır''
Şimdi ki kullanağım sözü kendim buldum: ''Oku bir kitap alırsın faydasını kat kat''

Bugünlükte bir yazımın daha sonuna geldim bir daha ki yazımda görüşmek üzere...

Yorumlar ;


Yorum Yap ;